Kierowanie Centrum
§ 12
1.Pracą Centrum kieruje Kierownik na zasadzie jednoosobowego kierownictwa.
2.Do obowiązków Kierownika należy w szczególności:
1)wydawanie decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej zgodnie z upoważnieniem Starosty,
2)organizowanie pracy oraz pełnienie obowiązków przełożonego służbowego dla pracowników Centrum,
3)koordynowanie działalności pracowników Centrum,
4)zapewnienie podejmowania przedsięwzięć wynikających z bieżącej polityki nadrzędnych organów władzy samorządowej i administracji rządowej,
5)zapewnienie skutecznej kontroli realizacji ustalonych zadań i przestrzegania prawa,
6)dbanie o należyte załatwianie spraw obywateli oraz efektywności i dyscypliny pracy,
7)wykonywanie kontroli wewnętrznej w Centrum,
8)zapewnienie kompleksowego rozwiązywania problemów z zakresu działania Centrum.
3.W czasie nieobecności Kierownika jego obowiązki i kompetencje przejmuje jeden z pracowników Centrum, na podstawie i w zakresie upoważnienia udzielonego przez Kierownika. W braku innego zapisu w upoważnieniu, zakres zastępstwa rozciąga się na wszystkie czynności należące do kompetencji Kierownika.
4.Kierownik zarządza mieniem powierzonym Centrum, zapewnia jego ochronę i należyte utrzymanie.
5.Kierownik odpowiada za zgodność prowadzonej gospodarki finansowej z przepisami prawa.
6.Kierownik Centrum ustala szczegółowe zakresu obowiązków pracowników Centrum. Zakresy czynności powinny obejmować szczegółowe zadania wykonywane przez pracowników, ich uprawnienia i obowiązki, oraz regulować sposób zastępowania nieobecnych pracowników.