Kompetencje Kierownika Centrum
§ 6
Do kompetencji Kierownika Centrum należy w szczególności:
1.Nadzorowanie organizacji pracy, realizacji zadań Centrum i przestrzegania jego Regulaminu.
2.Reprezentowanie Centrum na zewnątrz.
3.Wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego wobec pracowników Centrum z zakresu prawa pracy, z wyjątkami przewidzianymi w odrębnych przepisach.
4.Zapewnienie realizacji zadań w zakresie uchwał Rady i Zarządu.
5.Wykonywanie zarządzeń, wytycznych i instrukcji organu założycielskiego.
6.Ustalanie zakresów czynności, uprawnień, upoważnień i odpowiedzialności pracowników Centrum, oraz zadań wynikających z planów i przedsięwzięć organizacyjnych.
7.Ustalanie wynagrodzeń pracowników zgodnie z rozporządzeniem w sprawie zasad wynagradzania pracowników jednostek organizacyjnych samorządu terytorialnego.
8.Podejmowanie decyzji oraz wydawanie zarządzeń, instrukcji, regulaminów i poleceń zgodnie z zakresem działania.
9.Dbanie o właściwe warunki pracy oraz zabezpieczenie mienia Centrum przed kradzieżą i dewastacją.
10.Nadzorowanie przestrzegania obowiązujących przepisów prawa oraz tajemnicy służbowej.
11.Organizowanie szkoleń, kursów, seminariów dla kadr pomocy społecznej z terenu powiatu, oraz dla organizacji pozarządowych.
12.Przedstawianie Radzie Powiatu corocznych sprawozdań z działalności Centrum i wykazu potrzeb w zakresie pomocy społecznej.